میگو

میگوی پرورشی وانامی یکی از مواد غذایی مغذی با خاصیت های فراوان بوده که تقریبا به جرات می توان گفت در تمام دنیا دارای طرفداران زیادی می باشد.به علت کیفیت بالای میگوهای پرورشی ایران کشورهای زیادی خواهان واردات این محصول از ایران هستند به طوری که سبب شده اند که صادرات میگوی پرورشی به وفور انجام گیرد. میزان بالای صادرات این ماده غذایی دریایی باعث شده که به یکی از محصول های ارزآور برای کشور تبدیل شود.


میگو پرورشی وانامی یکی از شناخته شده ترین و بهترین نمونه میگو است که در کشور به دلیل فراهم بودن شرایط شاهد تولید آن در حجم بالا و با کیفیت عالی هستیم که بخشی از این تولیدات را به کشور های خارجی صادر می کنیم.


سایز میگو و انواع سایزبندی میگو:


در صنعت شیلات و صنایع غذایی دریایی جهان، میگو با سایز به فروش می رسد. اعداد هر سایز حاوی اطلاعات بسیار مفیدی هستند که به خریدما برای محصول میگو بسیار کمک می نماید.


اگر توجه نموده باشید در فروشگاه های فروش میگو  از اصطلاحاتی مانند میگو 30-40 استفاده می شود، 30-40 یعنی چه و این اعداد و ارقام حاوی چه اطلاعاتی است؟
کشور های مختلف دنیا از مقیاس های متفاوتی برای شمارش و سایزبندی میگو استفاده می کنند، بعضی کشور ها از مقیاس تعداد میگو در پوند و بعضی کشور ها از مقیاس تعداد میگو در کیلوگرم استفاده می کنند. در هر دو مقیاس دو عدد وجود دارد، یک عدد کوچک و یک عدد بزرگ، در این مقاله از سایز 30-40 برای توضیح سایزبندی میگو استفاده می کنیم.
برای مثال در سایز 30-40 عدد کوچک 30 است و عدد بزرگ 40، معنی این اعداد چیست؟منظور از سایز 30-40 این است که بین 30 تا 40 عدد از میگویی که در بسته بندی وجود دارد، 1 کیلوگرم وزن دارد. ممکن است 30 عدد میگو 1 کیلوگرم باشد، ممکن است 31 عدد میگو یک کیلو گرم باشد و الی آخر تا اینکه ممکن است 40 عدد میگو 1 کیلو گرم باشد. بسیار پر واضح است که هرچه تعداد کمتری میگو به وزن یک کیلوگرم برسد، میگو درشت تر است و هر چه میگو درشت تر باشد قیمت آن بیشتر است.
به عبارت دیگر اگر 30 عدد میگو وزن یک کیلوگرمی داشته باشد، میگو درشت تر است تا اینکه 40 عدد میگو به وزن یک کیلو گرم برسد. در سایز 30-40 اگر 35 عدد میگو یک کیلوگرم باشد این یک سایز استاندارد و مورد قبول همگان است. همین روال در دنیا برای همه سایز ها استفاده می شود.
در سایزبندی میگو از اصطلاحات دیگری مانند U10، U12، U15 و U21 نیز استفاده می شود. این U به چه معنا است؟
U حرف اول واژه Under به معنی زیر است. به عبارت دیگر سایز U10 یعنی زیر 10 عدد میگو یک کیلوگرم است. ممکن است 10 عدد میگو 1 کیلوگرم باشد، ممکن است 9 عدد میگو یک کیلو گرم باشد و الی آخر، هرچه تعداد کمتری میگو به وزن یک کیلوگرم برسد، میگو درشت تر است. U10 درشت ترین سایز میگو است. سایز U10 هم در سایزبندی میگو با سر و هم میگو بی سر مورد استفاده قرار می گیرد. میگوهای با سایز U از گرانترین و پرطرفدارترین میگوها هستند که در اصطلاح عامیانه به عنوان شاه میگو شناخته می شوند.
up اصطلاح دیگری است که برای سایزبندی میگو مورد استفاده قرار می گیرد
برای مثال سایز 1100 up را شاید شنیده باشید. Up به معنی بالا است و در این سایز بندی که در میگو های بی سر و پوست مورد استفاده قرار می گیرد، بالای 1100 عدد میگو به وزن یک کیلوگرم می رسد و این سایز ریزترین سایز میگو است. اما بسیار کم یاب است و فروش آن به صورت تجاری غیر معمول است.

مدیر ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

عنوان جزئیات خبر

توسط ادمین تاریخ

Text

گفتگوی آنلاین
شروع گفتگو
خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟
به زودی ارتباط برقرار خواهد شد لطفا شکیبا باشید