همه‌چیز درباره لیفت با نخ‌های جوانساز

امروزه یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی صورت لیفت با نخ است. برای کسانی که خواهان لیفت صورت با روش غیر تهاجمی وغیرجراحی هستند که عوارض کمتری داشته باشد و به راحتی در مطب پزشک قابل انجام باشد یک انتخاب ایده آل است. 

این مقاله به شما کمک می‌کند متوجه شوید که لیفت با نخ چگونه انجام میشود، و چگونه بهترین جنس نخ و برند را انتخاب کنید و در طول درمان چه انتظاراتی داشته باشید

 

 

محتوا

1. لیفت با نخ چیست؟

2. روش انجام لیفت صورت با نخ

3. چه زمانی باید به فکر جایگذاری نخ باشید؟

4. فواید لیفت صورت با نخ چیست؟

5. مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

6. مراقبت پس از جایگذاری نخ چیست؟

7. ماندگاری عمل لیفت با نخ چقدر است ؟

8. خطرات و عوارض جانبی لیفت با نخ چیست؟

9. انواع نخ های لیفت از نظر جنس پلیمر PDO  و PCL

10. نخ های لیفت به همراه PDRN  و VITAMIN C چیست؟

11. آیا جایگذاری نخ باعث ایجاد اسکار می شود؟

12. آیا لیفت صورت با نخ را می توان با هر روش دیگری ترکیب کرد؟

13. نتیجه گیری

 

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت پوست با نخ یک روش غیر تهاجمی است که از نخ برای لیفت و سفت کردن پوست استفاده می شود. همچنین یکعمل لیفت صورت غیر جراحی است.استفاره از نخ های لیفت DERMAVLINE یک روش زیبایی پیشرفته میباشد که می تواند ظاهر شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. 

نخ ها زیر پوست چگونه عمل میکند؟ نخ ها در زیر پوست قرار می گیرند و به مرور زمان باعث سفت شدن پوست می شوند و یک لیفت فوری درصورت شما ایجاد می کنند. با ادامه این روند، کلاژن جدید در اطراف این نواحی تشکیل می شود و نتایج دائمی بدون توقف ایجاد می کند .

 

روش لیفت صورت با نخ

اکثر روش های لیفت با نخ تحت بی حسی موضعی انجام می شود، به این معنی که شما در طول مدت این عمل هوشیار خواهید بود وهمچنین می توانید با پزشک خود ارتباط برقرار کنید. این روش در مطب پزشک انجام می شود.

نخ ها از طریق برش های کوچک در اطراف ناحیه مورد نظر وارد پوست می شده. هنگامی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، از ابزار خاصی برای کات کردن آنها استفاده می شود.از هفته اول جایگذاری فعالیت لیفت و کلاژن سازی را آغاز کرده و پس از حدود شش ماه اوج اثر خود را نمایان میکنند و تا حد قابل ملموسی نتایج آشکار میشود . جهت لیفت پوست و تحریک تولید کلاژن با نخ از نخ های استریل الیاف (PDO) و (PCL) از برند DERMAVLINE استفاده می شود.نخ ها در چندین لایه زیر پوست قرار می گیرند تا حمایت بیشتری ایجاد کنند و چین و چروک ها را پر کنند. این روش معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد و می تواند در نواحی مانند گردن، صورت، سینه و بازوها و... انجام شود. که در حال حاضر برند درماولاین با تنوع بالا و برترین کیفیت در جهان ارائه میشود .

 

 

چه زمانی باید به فکر جایگذاری نخ باشید؟

اگر:

1. از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید.

2. افتادگی خفیف تا متوسط در ​​پوست صورتتان دارید.

3. افتادگی شدید پوست صورت دارید، اما نمی خواهید یا نمی توانید جراحی لیفت صورت انجام دهید.

این روش بهترین گزینه برای افرادی است که حاضر نیستند زیر تیغ جراحی بروند، و تمایل به توقف کار ندارند و یا هر گونه مشکل پزشکی دارند که آنها را از انتخاب گزینه جراحی باز می دارد.

با این حال، متخصصان ممکن است در برخی موارد روش های لیفت با نخ را توصیه نکنند جراح شما مشخص خواهد کرد که آیا شما کاندید این عمل هستید یا خیر.

 

فواید لیفت صورت با نخ 

مزایا عبارتند از:

  • نتیجه فوری 

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که می تواند به شما یک لیفت فوری صورت بدهد. نخ ها زیر پوست وارد می شوند و بافت اطراف را بلند می کنند و باعث می شوند چهره شما کمتر خسته و جوان تر به نظر برسد.

  • بدون توقف

از آنجایی که لیفت با نخ از روش های کم تهاجمی می باشد ، زمان از کار افتادگی کمی برای بیمار ایجاد میکند و شما می‌توانید فوراً به فعالیت‌های عادی خود بازگردید، و حتی اگر کبودی یا تورم زیادی ندارید، میتوانید در همان روز درمان به محل کار خود بازگردید.

با این حال، بهتر است تا حداقل دو هفته پس از درمان تا زمانی که نخ ها به درستی در جای خود قرار گیرند، از فعالیت شدید خودداری کنید.

  • نتایج بلند مدت

از آنجایی که این روش نیازی به برش یا بخیه ندارد، نسبت به سایر روش های زیبایی مانند لایه برداری با لیزر یا لیفت صورت، تهاجمی کمتری دارد. همچنین نسبت به اکثر جراحی ها هزینه کمتری دارد و نیازی به دوره نقاهت ندارد.

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز

با افزایش سن، چین و چروک ها و خطوط ریز روی صورت ظاهر می شود که ما را پیرتر نشان می دهد. لیفت با نخ می تواند، با تغییر اندک یعنی کمی بالاتر از حالت معمولش به معکوس کردن این علائم پیری کمک کند، تا به مرور زمان جادوی خود را روی صورت شما اعمال کند و شما را دوباره جوان تر نشان دهد!

  • پوست سفت به نظر می‌رسد.

لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی است که از نخ برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن استفاده می کند. نخ ها از طریق برش های کوچک وارد می شوند، مشابه نحوه قرار دادن بخیه ها در طی یک عمل زیبایی.هنگامی که نخ ها در جای خود قرار می گیرند، به آرامی پوست را از زیر بلند می کنند و در نتیجه پوست شما سفت تر می‌شود.

 

 

مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

مهمترین ویژگی ها عبارتند از:

• فرآیند سریع.

• زمان نقاهت کوتاه.

• نتایج قابل مشاهده فوری.

• بی حسی موضعی.

• هزینه کمتر از جراحی لیفت صورت.

• نتایج طولانی مدت در مقایسه با اکثر درمان های تزریقی.

 

با این حال، برخی از معایب لیفت با نخ وجود دارد:

• برای افتادگی های خیلی شدید عمل جراحی پیشنهاد میشود، اما برای افتادگی های خفیف تا شدید برترین انتخاب لیفت با نخ میباشد .

• برای حفظ نتایج به رویه های مکرر نیاز دارد

 

بهبودی از لیفت با نخ: مراقبت های پس از آن چیست؟

همه عمل های زیبایی مراقبت های بعدی خاصی دارند که باید رعایت شوند و بیشتر آنها ساده هستند. البته مهمترین چیز این است که تا زمان بهبودی کامل، صورت خود را از نور خورشید دور نگه دارید.

شما باید حداقل به مدت 24 ساعت از دراز کشیدن در وضعیت افقی خودداری کنید تا بر جریان خون در صورت شما تأثیری نداشته باشد. علاوه بر این، پس از بهبودی از جراحی لیفت با نخ، باید روزانه با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست خود در برابر آسیب های بعدی محافظت کنید، که این اقدام به جلوگیری از تغییر رنگ و ایجاد خطوط ریز کمک می کند.

علاوه بر این، استفاده از کرم ضد آفتاب غیر رنگی  روی صورت برای محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ممکن است مفید باشد. از آنجایی که نمی توانید از روغن برای پوست خود استفاده کنید، در صورت تمایل باید یک زیرسازی غیر چرب برای پوشش پیدا کنید.

روند بهبودی بسته به سن، وضعیت سلامتی و خاصیت ارتجاعی پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد به سرعت بهبود می یابند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ماه ها یا بیشتر طول بکشد تا بتوانند بدون احساس ناراحتی یا قرمزی فعالیت معمول خود را از سر بگیرند.

 

ماندگاری عمل لیفت با نخ چقدر است ؟

لیفت با نخ یک روش دائمی نیست، اما نتایج آن حدود 2-3 سال باقی می ماند.البته، این عدد بسته به میزان افتادگی شما و حجمی که می خواهید اضافه کنید، متفاوت است.

به طور کلی، اگر نخ ها در زیر خط فک یا استخوان گونه (برای بلند کردن آنها) قرار گیرند، نسبت به زمانی که در سایر نواحی صورت قرار می گیرند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. با این حال، همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این گزینه برای کسانی که علائم پیشرفته پیری دارند مناسب نیست.

 

خطرات و عوارض جانبی لیفت با نخ.

خطرات و عوارض جانبی لیفت با نخ مانند هر عمل زیبایی دیگر است. شایع ترین خطرات و عوارض جانبی جراحی لیفت با نخ عبارتند از کبودی، تورم، عفونت یا واکنش آلرژیک به نخ ها یا ماده بی حس کننده مورد استفاده. علاوه بر این، آلرژی به این مواد همچنین می‌تواند بر روی عملکرد لیفت با نخ برای شما تأثیر بگذارد یا باعث واکنش آلرژیک شود.

علاوه بر خطراتی که در بالا توضیح داده شد، برخی از عوارض اضافی ممکن است با این روش رخ دهد، مانند:

• درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه ای که جایگذاری انجام شده است

• بهبودی ضعیف به دلیل تکنیک نادرست انجام شده توسط پزشک در حین جراحی

  • استفاده از نخ های استاندارد و معتبر میتواند تا حد زیادی از بروز عوارض جانبی جلوگیری کند، امروزه برند های زیادی در بازار موجود میباشد اما تنها برندی که میتوان با اطمینان خاطر از آن استفاده کرد و نتیجه مطلوب را بدون  بروزهیچگونه عوارض جانبی و حساسیتی بدست آورد برند درماولاین است که این برند مورد تایید بسیاری از پزشکان زیبایی جهان است و دارای گواهی CE  اروپا میباشد وعلاوه بر آن در تنوع بسیار بالا از نظر مقیاس و نوع خارها منحصر به فرد میباشد و با بروز ترین فناوری دنیا ساخته شده است.

 

 

انواع نخ لیفت از نظر جنس پلیمر به کار رفته 

انواع نخ لیفت از نظر پلیمر به نخ PDO و PCL می توان تفکیک نمود.

نخ لیفت polycaprolactone thread lift یا PCL چیست؟

 نخ لیفت PCL: این نخ‌ها از پلی کاپرولاکتون (PCL) ساخته شده‌اند.

نخ های پلی کاپرولاکتون (PCL) جدیدترین گزینه هستند که از ماده ای استفاده می شود که برای بخیه های قابل جذب طولانی مدت استفاده می شود. مدت زمان ماندگاری بیشتر مواد به معنی کلاژن بیشتر و پشتیبانی بهتر است. PCL هم نوع 1 و 2-کلاژن و هم هیالورونیک اسید را افزایش می دهد.

PCL با تولید کلاژن باعث ارتجاع و بازسازی پوست می شود. این ماده از FDA تأیید شده از نظر ایمنی است و ماندگاری بیشتری در پوست نسبت به نخ های PDO دارد و اثر طولانی مدت را به شما می دهد. این جنس نخ در برند درماولاین DERMAVLINE موجود میباشد که به همراه دو ماده شگفت انگیز PDRN و VITAMIN C ترکیب شده و میتواند نتایج فوق العاده ای را برای شما به ارمغان آورد.

نخ لیفت PDO: این نخ‌ ها از ماده‌ای به نام پلی دی اکسانون (PDO) ساخته شده‌اند. آنها به طور طبیعی در بدن جذب می‌شوند و به صورت زیر پوستی قرار می‌گیرند. 

پلی دیوکسانون Polydioxanone (PDO): معمولاً برای بخیه زدن در جراحی ها استفاده می شود ، اثرات نخ های پلی دیوکسانون (PDO) می تواند بین 6 تا 12 ماه طول بکشد. با حل شدن نخ ها و جذب شدن توسط پوست پس از 6 ماه ، به تحریک تولید و سنتز کلاژن در پوست تا 12 ماه کمک می کند.

شناخته شده است که عملکردPDO باعث ایجاد تغییراتی در درم می شود و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که در بهبود منافذ و چین و چروک های پوستی موثر است. بعلاوه ، این ماده می تواند تشکیل کلاژن را در ماتریکس پوستی تقویت کند تا ضخامت درم پاپیلار افزایش یابد.

نخ های PDO همچنین می توانند با قرار دادن آنها در لایه زیرپوستی ، تغییرات بافتی را القا کنند ، زیرا سلولهای PMN از جمله ائوزینوفیل پس از قرار دادن ، بافتهای دانه ای اطراف نخ را جمع می کنند. در برخی مطالعات مشاهده شده است که در بافتهای دانه بندی تشکیل شده ، مقدار زیادی از بافت پیوندی کلاژنی که به تازگی ساخته شده وجود دارد.

برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که این بافتهای پیوندی کلاژنی که به تازگی ساخته شده اند ، در بافت پیوندی رشته ای از قبل موجود همگرا می شوند و یک “اثر ادغام” ایجاد می کنند. از طریق این اثر ، باعث ایجاد واکنش التهابی به منطقه اطراف آن رشته می شود و در اثر انتقال مکانیکی ، به صورت امواج به بافت های اطراف گسترش می یابد.

گزارش شده است که در بافت های دانه بندی که اخیراً در نزدیکی نخ ها ساخته شده اند ، فیبروبلاست و میوفیبروبلاست نیز مشاهده شده است. این نشان می دهد که نخ های PDO می توانند به طور موثری قابلیت ارتجاعی پوست را در ناحیه عمل بهبود بخشند و با اثر میوفیبروبلاست ها ، پوست را سفت می کنند.

سرانجام ، مشاهده شده است که سلولهای چربی توسط بافتهای دانه بندی در ناحیه تحت درمان ، طبیعی می شوند و این ثابت می کند که نخهای PDO ، اگر به درستی استفاده شوند ، می توانند در روشهای فرم دهی ، کانتورینگ و جوان سازی بسیار موثر باشند و این نوع نخ با تنوع بالا در برند درماولاین DERMAVLINE قابل مشاهده میباشد.

 

 

نخ های لیفت به همراه PDRN  و VITAMIN C چیست؟

DERMAVLINE تنها کمپانی در دنیا که فناوری تولید نخ های لیفت به همراه ماده جوانساز را دارد PDRN  و VITAMIN C با استفاده از این نخ ها علاوه بر اینکه صورت شما لیفت میشود به مدت یک سال و نیم الی دو سال از خواص جوانساز موجود در نخ زیر پوست بهره مند میشوید ودیگر نیاز به تزریق جوانساز ندارید در واقع PDRN  از DNA اسپرم ماهی سالمون استخراج میشود و این عنصر انقلابی بسیار شبیه به DNA انسان است و به آن اجازه میدهد به راحتی و بدون ایجاد هیچ گونه واکنش جذب شود و اثرات بازسازی کننده خوبی را بر روی پوست ایجاد کند و مواد مغذی را برای پوست های افتاده تامین میکند که باعث سفت و درخشان شدن پوست میشود و همچنین VITAMIN C  که دارای آنتی اکسیدان قوی و اثرات ضد رنگدانه ای است که از ایجاد ملاسما و کک و مک جلوگیری میکند. وجود2000 PPM  از این ماده های شگفت انگیز در نخ های DERMAVLINE باعث محبوبیت این برند درمیان پزشکان زیبایی جهان شده است

 

آیا لیفت با نخ باعث ایجاد اسکار می شود؟

لیفت با نخ عمل غیر جراحی است، به این معنی که خطر ایجاد اسکار وجود ندارد. با این حال، برخی از عوامل ممکن است احتمال ایجاد اسکار را افزایش دهند. برای مثال، اگر پوست حساس یا شکننده ای دارید، این ممکن است خطر ایجاد زخم را افزایش دهد زیرا لکه های تیره راحت تر از لکه های روشن ظاهر می شوند،اما در برند DERMAVLINE  به دلیل تنوع بالای مقیاس سوزن ها و وجود کانولا های بسیار باریک ودر گیج های مختلف احتمال بروز چنین عارضه ای را به حداقل میرساند.

 

آیا می توان لیفت صورت با نخ را با هر روش دیگری ترکیب کرد؟

بله، لیفت با نخ را می توان با روش های دیگر نیز ترکیب کرد. در واقع  بسیاری از روش‌های مختلف را می‌توان با نخ های درماولاین ترکیب کرد تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. برخی از این موارد عبارتند از:

1. لیفت صورت با نخ

2. جراحی پلک و لیفت پلک

3. لیپوساکشن و سفت کردن

4. لیفت چانه

 

نتیجه گیری

اگر به فکر لیفت با نخ هستید، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نخ های لیفت درماولاین می توانند یک روش عالی برای افرادی باشد که می خواهند ظاهر صورت و گردن را بهبود بخشند اما علاقه ای به روش های تهاجمی مانند جراحی ندارند. با تجربه و تخصص مناسب، جراح شما باید بتواند نتایجی را به شما بدهد که سال ها دوام داشته و نتیجه قابل مشاهده ای کسب کنید و شما میتوانید با استفاده از نخ های درماولاین باکیفیت ترین نتایج را تجربه کنید .

مدیر ۱۴۰۳/۰۶/۱۵